ز لیلی من شنیدم یا علی گفت
به مجنون چون رسیدم یا علی گفت

مگر این وادی دارالجنون است
 که هر دیوانه دیدم یا علی گفت

نسیمی غنچه ای را باز میکرد
به گوش غنچه دیدم یا علی گفت

چمن با ریزش باران رحمت
دعایی کرد و او هم یا علی گفت

خمیر خاک آدم را سرشتند
چو برمیخواست آدم یا علی گفت

مسیحا گر دم از اعجاز میزد
ز بس بیچاره مریم یا علی گفت

به فذقش کی اثر می کرد شمشیر
 یقینم ابن ملجم یا علی گفت

مگر خیبر ز جایش کنده می شد

 یقین آنجا علی هم یا علی گفت 

 

متن از خواهرم خانم معینی 

علی و ...........

قالَ رَسولُ اللهِ صلَّی اللهُ علیهِ وَ آلهِ وَ سلَّم :

علیِّ بنِ أَبی طالبُ خلیفةُ اللهِ وَ خلیفَتی ،

وَ حُجَّةُ اللهِ وَ حجَّتی ،

وَ بابُ اللهِ وَ بابی ،

وَ صَفیُّ اللهِ وَ صَفیِّی ،

وَ حَبیبُ اللهُ وَ حَبیبی ،

وَ خَلیلُ اللهُ وَ خَلیلی ،

وَ سَیفُ اللهِ وَ سَیفی ،

وَ هُو أَخی وَ صاحِبی وَ وَزیری وَ وَصیّی.

پیامبر گرامی اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند :

علی بن ابی طالب خلیفه ی خدا و خلیفه ی من ،

ججت خدا و حجت من ،

دری به سوی خدا و به سوی من ،

برگزیده ی خدا و برگزیده ی من ،

محبوب خدا و محبوب من ،

دوست خدا و دوست من ،

شمشیر خدا و شمشیر من است.

و او برادر و همنشین و وزیر و وصیّ من است.

بحارالانوار ، ج ۲۶ ، ص ۲۶۳ 

به نقل از سایت نینوا

هیچکس سعادتمند نمی شود مگر اینکه دو بار متولد شود  

( حضرت عیسی (ع) )

سنگ شکاف می خورد در هوس لقای تو  

جان پر و بال می زند در طرب هوای تو  

عشق در امد از درم دست نهاد بر سرم  

دید مرا که بی توام گفت مرا که وای تو